Jak dobrze wdrożyć SaldeoSMART
Planujesz wdrożenie SaldeoSMART - systemu do odczytu danych z faktur i obiegu dokumentów? Dowiedz się jak zrobić to dobrze, tak aby płynnie rozpocząć pracę na systemie. Skorzystaj z naszych doświadczeń zebranych w ciągu wielu lat wdrożeń.
Nowy JPK_VAT i obowiązek wykazywania GTU
Od 1 października 2020r. nie istnieje już możliwość składania deklaracji VAT-7 i VAT-7K. Deklaracje zastąpiła część deklaracyjna JPK_V7M lub JPK_V7K pliku składanego w formule elektronicznej do Urzędu Skarbowego.
Nowe zasady identyfikowania towarów i usług
Od lipca br. obowiązują nowe zasady identyfikacji towarów i usług. Zmiany zunifikowały stawki VAT dla poszczególnych działów nomenklatury scalonej – całej grupy towarów CN. Prezentujemy omówienie zmian od strony praktycznej, omawiamy procedury złożenia wniosku o wydanie wiążącej informacji skarbowej (WIS) oraz zagadnienia dotyczące nomenklatury CN w kontekście nowego pliku JPK_VAT.
SaldeoSMART w praktyce
Sprzedaż SaldeoSMART rozpoczęliśmy od wdrożenia systemu u siebie. Chcemy podzielić się z Państwem doświadczeniem i opowiedzieć, jak działanie naszego biura zmieniło dzięki temu. Obecnie nie wyobrażamy sobie prowadzenia firmy bez wykorzystania SaldeoSMART.
Paragon fiskalny a faktura VAT
Od stycznia tego roku nie można wystawić faktury VAT do paragonu, który nie zawiera numeru NIP nabywcy. Oznacza to, że już w momencie sprzedaży klient musi określić czy kupuje jako podatnik, czy jako konsument. Za błędy odpowiada zarówno nabywca, jak i sprzedawca. Zapraszamy do zapoznania się naszym omówieniem przepisów obowiązujących w tym zakresie.
Zasady bezpieczeństwa COVID-19
Obecne zmagania z pandemią zmuszają przedsiębiorców do opracowania i wdrożenia odpowiednich zasad bezpieczeństwa, aby uchronić pracowników i klientów przez zarażeniem Koronawirusem. My już je przemyśleliśmy. Opracowaliśmy szczegółowe wytyczne i zalecenia, które z pewnością przydadzą się firmom usługowym o charakterze pracy biurowej.
Baza danych odpadowych
Z dniem 1 stycznia 2020 r. nastąpiła pełna elektronizacja prowadzenia ewidencji odpadów. Od nowego roku przedsiębiorcy wszelkie dokumenty dotyczące produktów i opakowań oraz gospodarki odpadami generują i wysyłają do urzędu za pośrednictwem strony internetowej.
Indywidualny Mikrorachunek Podatkowy
Czy wiesz, że już od stycznia 2020 roku będziemy musieli płacić podatki na indywidualne konta podatkowe. Dowiedz się, co to jest indywidualny mikrorachunek podatkowy. Kto będzie musiał go prowadzić i które podatki trzeba będzie bezwzględnie nim regulować.
Tarcza antykryzysowa
Zapraszamy do pobrania opracowania regulacji zawartych w "Tarczy antykryzysowej"; materiał przygotowali dla Państwa specjaliści z firmy Świat Kadr, którzy pozostają także do Państwa dyspozycji i odpowiedzą na przesłane do nas pytania. Zapraszamy do skorzystania z tej możliwości.
Zasady segregacji śmieci
Od kilku tygodni głośno jest na temat nowych zasad segregacji śmieci. Nie tylko osoby fizyczne, ale w szczególności firmy powinny zrewidować obowiązujące zasady i uaktualnić je, nakładając na pracowników nowy obowiązek segregacji śmieci - zgodnie z wytycznymi firmy.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
CRBR inaczej Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych to publiczny system, w którym gromadzone są i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych, tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką. Dowiedz się jakie obowiązki (i kary) w odniesieniu do przedsiębiorców wiążą się z funkcjonowaniem rejestru.

Kultura organizacyjna 3.0 w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
Jak mówi jeden z najsłynniejszych liderów biznesowych na świecie, Richard Branson „Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów". Jak powiedział tak zrobił. Rozwój biznesu oparł na trosce o pracowników, co szybko przerodziło się w duże, biznesowe sukcesy. Dowiedz sie, na przykładzie AURA Technologies w jaki sposób można i dlaczego warto zatroszczyć się o swoich pracowników.
KASY FISKALNE 2018
Co trzeba widzieć o prowadzeniu sprzedaży w oparciu o kasę fiskalną? Jakie procedury towarzyszą zakupowi urządzenia fiskalnego, prowadzeniu fiskalizacji i zamknięciu działalności? Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w tym obszarze? Odpowiedzi na te pytania wraz z przydatnymi szablonami dokumentów znajdą Państwo w naszym opracowaniu.
Zmiany podatkowe 2019
Na podstawie uchwalonej w dniu 30 sierpnia 2019r. (Dz.U z 2019r. poz. 1835) ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw od 1 października 2019r. obniżeniu uległa stawka podatku pierwszego progu skali podatkowej z 18% do 17%. Dotyczy ona dochodów do kwoty 85.528 zł. Stawka podatku z drugiego progu podatkowego pozostała bez zmian i wynosi 32%.
E-FAKTURY I PEF
Dowiedz się, czym będzie Platforma Elektronicznego Fakturowania i nowa forma faktury elektronicznej. Zobacz jak nowa regulacja może ułatwić obieg faktur nie tylko pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w przetargach (których dotyczy nowa regulacja), ale wszystkich przedsiębiorców.
SPLIT PAYMENT
Na czym polega podzielona płatność? Jak ją stosować oraz jak korzystać z konta VAT? Dowiedz się więcej na temat działającego już od jakiegoś czasu obowiązku dotyczącego polskich przedsiębiorców.
SZYBKIE KSIĘGOWANIE
Zobacz, jak korzystając z naszych rozwiązań zautomatyzować wprowadzanie dokumentów i skończ z ręcznym wpisywaniem faktur.
Pracownicze Plany Kapitałowe w pigułce
Już niebawem kolejna grupa pracodawców i pracowników zostanie objęta obowiązkiem prowadzenia PPK. Z myślą o tych z Państwa przygotowaliśmy materiał podsumowujący najważniejsze informacje dotyczące PPK. Z tekstu dowiecie się Państwo kto i od kiedy będzie musiał przystąpić do programu, o czym należy pamiętać rozpoczynając ten proces i na czym pracownicze plany kapitałowe właściwie polegają.
E-PARAGONY
Czy wiesz, że średniorocznie w Polsce drukowanych jest 12 mld sztuk paragonów, co daje w przeliczeniu aż 2 mln km? Dzięki e-paragonom nie tylko ograniczymy wykorzystanie papieru, ale też łatwiej będziemy mogli z nich skorzystać - w razie potrzeby np. reklamacji zakupionego towaru. Dowiedz się więcej na temat projektowanych zmian w tym zakresie.