§ 1.
- Niniejszy dokument przedstawia zasady postępowania w biznesie, którymi na co dzień kierują się zarząd, pracownicy (w tym telepracownicy) oraz współpracownicy AURA Technologies Sp. z o.o. (dalej wymiennie AuraTech) podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych na rzecz Interesariuszy AuraTech, w tym podczas kontaktów z Klientem wewnętrznym (pracownicy i telepracownicy) i zewnętrznym (klienci, współpracownicy, kontrahenci, instytucje, osoby trzecie).
- Kodeks łączy w sobie zasady poszanowania prawa i wszelkich przepisów ze szczególnym uwzględnieniem poszanowania godności człowieka (w tym szacunku i tolerancji) oraz etycznego zachowania, tym samym stanowi ramy działania i postępowania w AuraTech, z tendencjami do ich uściślania i wprowadzania kolejnych norm zachowania wraz ze zmieniającą się rzeczywistością.
- W niniejszym materiale opracowane są cechy jakie powinny charakteryzować zachowania podczas kontaktów z klientami, kontrahentami, osobami trzecimi oraz pracownikami i współpracownikami AuraTech.
- W niniejszym kodeksie będą zbierana nie tylko zasady ale i wskazówki postępowania.
- Podstawą prawidłowej i udanej współpracy jest ZAUFANIE, na które pracujemy podczas każdego, nawet najkrótszego kontaktu, każdą dopuszczoną w firmie drogą kontaktu, w tym osobistą oraz elektroniczną.
- Kodeks etyczny obowiązuje wszystkie osoby zatrudnione i współpracujące z AURA Technologies Sp. z o.o.
- Zebrane w niniejszym kodeksie zasady są bezwzględnie przestrzegane przez wszystkie osoby reprezentujące AURA Technologies Sp. z o.o. a naruszenie ich jest naganne i nie jest tolerowane.
- W przypadku naruszenia zasad niniejszego Kodeksu zostaną podjęte przez władze Spółki stosowane działania w ramach obowiązujących przepisów.
§ 2.
- Zarząd, pracownicy i współpracownicy AuraTech zobowiązani są do:
- przestrzegania i respektowania wszelkich przepisów prawa w tym przepisów ustawowych i wykonawczych,
- szanowania zwyczajów kulturowych, religijnych oraz światopoglądowych pracowników, współpracowników, Klientów, Kontrahentów i osób trzecich,
- dbania o środowisko naturalne,
- postępowania etycznie, w sposób odpowiedzialny i godny naśladowania niezależnie od zajmowanego stanowiska czy zakresu współpracy z AuraTech,
- podejmowania kroków mających za zadanie zwalczanie jakiejkolwiek dyskryminacji, braku tolerancji czy prześladowania zarówno w obrębie firmy jak i w relacjach biznesowych,
- przestrzegania wewnętrznej polityki antymobbingowej oraz innych wewnętrznych regulacji i zasad,
- zapoznania się z niniejszym kodeksem oraz stosowania jego zaleceń.
- Produkty i usługi oferowane przez AuraTech świadczone są na najwyższym poziomie jakości. Każdy z pracowników i współpracowników zobowiązany jest do stosowania wszelkich wprowadzanych w firmie standardów oraz do bezpośredniej współpracy przy ich określaniu i wprowadzaniu w życie.
- Potrzeby i oczekiwania klientów są naszym kluczowym wyznacznikiem działania co oznacza, że jesteśmy i pracujemy dla klientów i na rzecz klientów. Najbardziej pożądanym efektem jest umiejętność przewidywania potrzeb klientów oraz umiejętność dostosowania się do ciągle zmieniającej się rzeczywistości biznesowej.
- Chcąc zyskać jak największe zaufanie naszych klientów i przetrwać na wymagającym rynku koncentrujemy się na jakości naszych usług wierni zasadzie „dostarczamy to co obiecujemy”.
- Najważniejszym wyznacznikiem naszej jakości są opinie naszych klientów, dlatego dla bieżąco oraz cyklicznie poddajemy się ocenom ewaluacyjnym oraz dodatkowo certyfikacjom i audytom zewnętrznym.
- Uczciwość i wzajemny szacunek to podstawowe warunki budujące zaufanie.
- Podstawą codziennej pracy jest szacunek do siebie oraz kolegów i koleżanek oraz gotowość współpracy niezależnie od pełnionej funkcji czy zakresu współpracy z AuraTech.
- Wspieramy decyzje zespołowe. Wszyscy pracownicy i współpracownicy działają jako jeden duży zespół stąd umiejętność wymiany informacji oraz wyrażania swoich opinii, w tym przekazywania swoich pomysłów nie tylko wewnątrz działu, jest codziennością.
- Potrafimy słuchać innych, otwarcie dyskutujemy o problemach, a zasięgając opinii poszukujemy najlepszego i zarazem właściwego rozwiązania, gdyż najlepsze rozwiązanie można znaleźć po zapoznaniu się z różnymi punktami odniesienia.
- Stawiamy na otwartą komunikację w obrębie firmy i w ramach możliwości angażujemy pracowników w podejmowanie decyzji oraz rozwiązywanie problemów.
- Każda osoba reprezentująca AuraTech bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wykonywanie swoich zadań a w obliczu wykrytych błędów w procesach biznesowych przekazuje swoje spostrzeżenie przełożonemu oraz bierze udział w definiowaniu oraz we wdrażaniu odpowiedniego rozwiązania.
- Jeśli coś krytykujemy to krytyka ta koncentruje się na problemach a nie na osobach.
- Wspólnie tworzymy jak najlepsze warunki pracy. Wszyscy dbamy o estetykę i czystość swoich miejsc pracy niezależnie od ogólnych prac porządkowych.
- Wszyscy przestrzegają ogólnych zasad bezpieczeństwa a w sytuacji zagrożenie są gotowi nieść pomoc i ratunek.
- AuraTech kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo danych (w tym danych i informacji poufnych) dlatego chronimy dane naszej firmy, naszych klientów i kontrahentów wszelkimi możliwymi i dostępnymi na dany moment metodami/narzędziami.
- Informacje poufne jak dane osobowe (klientów, pracowników i kontrahentów) oraz tajemnice przedsiębiorstwa (klientów, kontrahentów i AuraTech) są zawsze zachowywane w poufności, dlatego podczas przetwarzania tych danych w szczególny sposób dbamy o ich bezpieczeństwo, tak aby nie dostały się do osób trzecich.
- AuraTech jest skupiona na efektywności działania oraz nastawiona jest na osiąganie jak najlepszych rezultatów stąd dostrzegamy i nagradzamy osiągnięcia pracowników biorąc pod uwagę ich indywidualne kompetencje i zdolności. Dzięki temu wspólnie tworzymy środowisko pracy w którym każdy czuje się doceniony a tym samym możemy rozwijać się osobiście i zawodowo dla dobra AuraTech jej klientów i kontrahentów.
- W związku z zapisem punktu jak wyżej zarząd/menedżerowie/kierownicy działów/dyrektorzy/liderzy projektu/zespołów są odpowiedzialni za prawidłowy podział zadań w zespole oraz wspierają swoich pracowników w ich działaniach.
- Osoby reprezentujące AuraTech dbają o swój rozwój intelektualny oraz systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe.
- Jesteśmy lojalni wobec AuraTech a w kontaktach zewnętrznych dbamy o tworzenie spójnego i wartościowego wizerunku AuraTech, tym samym godnie reprezentujemy firmę.
- W relacjach służbowych prywatne interesy ani korzyści osobiste nie mogą wpływać na decyzje biznesowe.
- Podejmując decyzje biznesowe kierujemy się wyłącznie interesem AURA Technologies Sp. z o.o.
- W kontaktach zewnętrznych unikamy korupcji pod każdą postacią oraz unikamy działań mogących być zakwalifikowane jako korupcjogenne.
- Na co dzień stosujemy się do zasady fair play.
- W dobie gospodarki wolnorynkowej promującej innowacyjność oraz efektywność z szacunkiem podchodzimy do produktów i usług konkurencji przestrzegając zasad wolnej i uczciwej konkurencji. Nie rozpowszechniamy fałszywych ani niesprawdzonych informacji o produktach czy usługach konkurencji i nie sięgamy po nieuczciwe metody aby uzyskać przewagę konkurencyjną.
- W codziennych działaniach pamiętamy o tym, że jesteśmy częścią społeczeństwa dlatego Społeczna Świadomość Biznesu jest w gestii naszego zainteresowania i naszych działań.
- Jako pracownicy, współpracownicy i członkowie organów statutowych AURA Technologies Sp. z o.o.:
- będziemy powstrzymywać się od wszelkich form agresji, braku tolerancji, arogancji, nieuprzejmości, braku życzliwości czy szacunku w relacjach wzajemnych;
- zobowiązujemy się również, że nie będziemy obojętni wobec jakichkolwiek brutalności lub przemocy w naszym otoczeniu;
- sytuacje trudne będziemy zawsze rozwiązywali w duchu poszanowania godności drugiego człowiek i tego samego będziemy wymagali wobec innych;
- uznajemy prawa do równości i różnorodności;
- nie akceptujemy zachowań dyskryminujących, w tym m.in. ze względu na wiek, rasę, kulturę, narodowość, religię, płeć, tożsamość płciową, orientację seksualną, niepełnosprawność, poglądy polityczne, status społeczny;
- będziemy angażować się w budowanie świadomości potrzeby przestrzegania prawa w tym m.in. do równości i różnorodności, oraz wzajemnej uczciwości i szacunku.
- Jako pracownicy, współpracownicy i członkowie organów statutowych zobowiązujemy się przestrzegać dekalogu wartości AuraTech, który definiując przewodnie zasady firmy, ma za zadanie wspierać wewnętrzną współpracę zespołów realizujących wspólne cele, a którego zapisy brzmią:
- szanujemy i wspieramy się wzajemnie;
- nasza różnorodność jest naszym atutem;
- intermentoring jest naszą siłą sprawczości i skuteczności;
- wykonujemy naszą pracę najlepiej jak potrafimy i bierzemy za nią odpowiedzialność;
- cenimy pomysłowość i kreatywność ponad hierarchię;
- dostarczamy to co obiecujemy - dotrzymujemy słowa;
- "tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi" Napoleon Bonaparte - błędy traktujemy wyłącznie jak naukę i źródło naszego doskonalenia;
- stawiamy na otwartą komunikację - nie zakładamy niczego z góry, dopytujemy;
- jesteśmy wobec siebie uczciwi i postępujemy etycznie;
- przestrzegamy ustalonych zasad.
§ 3.
- Niniejszy kodeks etyczny, w tym jego nowe wersje, wchodzą w życie z dniem podpisania przez Zarząd i upublicznienia go na stronie internetowej www.auratech.pl
- W sytuacji jakichkolwiek wątpliwości co do zasad postępowania należy konsultować je z przełożonymi lub z zarządem spółki. Do dyspozycji pozostawiony jest również adres etyka@auratech.pl na który można wysyłać zapytania lub spostrzeżenia.