Podpis elektroniczny jest cyfrowym odpowiednikiem podpisu odręcznego i tak jak on jest unikatowy, niepowtarzalny i przypisany tylko jednej osobie. Z uwagi na sposób szyfrowania i weryfikacji uprawnień jest za to praktycznie nie do podrobienia. Użycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego niesie za sobą identycznie skutki prawne, jak złożenie sygnatury odręcznej. Daje przy tym właścicielowi spore oszczędności czasu i kosztów, umożliwiając przeprowadzenie wielu operacji na odległość. Jeżeli prowadzisz firmę musisz także wiedzieć, że są sytuacje, w których kwalifikowany podpis elektroniczny jest konieczny.
WSPÓŁPRACA Z ZUS I PŁATNIKIEM
- wysyłka danych do Płatnika (współpraca z Płatnikiem jest obowiązkowa dla zatrudniających powyżej 5 pracowników)
- komunikacja z ZUS-em: składanie wniosków, sprawdzanie stanu swojego konta, dostęp do zaawansowanych usług dedykowanych na Platformie Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl)
KOMUNIKACJA Z URZĘDEM SKARBOWYM
- wysyłka deklaracji elektronicznych (m.in. VAT-7, PIT-36, PIT-37, PIT-11, PIT-4R); niektóre deklaracje (np. PIT-11 dla podatników zatrudniających powyżej 5 pracowników); wysyłka raportów Jednolity Plik Kontrolny oraz e-Sprawozdań.
SKUTECZNE ZAŁAWIANIE WIELU SPRAW PRZEZ INTERNET
- zawieranie umów cywilno-prawnych i transakcji biznesowych
- wnioskowanie za pośrednictwem Internetu do instytucji publicznych (np. KRS, CEIDG, GIODO, urząd patentowy, sądy, urzędy administracji publicznej)
- udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
Oferowany przez nas Zestaw z kwalifikowanym podpisem elektronicznym Szafir możesz nabyć w kilku wariantach: z certyfikatem zapisanym na karcie lub tokenie, z czytnikiem bądź bez.
Certyfikat wykupisz na rok lub dwa lata; po tym czasie należy go odnowić.